top of page

Vyzkoušejte tipy, jak najít zaměstnance na Facebooku

Dnešní doba klade stále vyšší nároky na zaměstnavatele. Obstát v konkurenci ostatních není jednoduché, a tak firmy hledají stále nové způsoby, jak obstát na trhu. Vedle investicí do technologií a moderních procesů se ukazuje klíčová role zaměstnanců. Také na ně jsou kladeny vyšší požadavky. Ideální pracovník 21. století by měl být multifunkční, s přesahem do různých oborů, flexibilní, odolný vůči stresu, kreativní, se schopností komplexně řešit problémy a zároveň by měl mít dostatečně vyvinuté kritické myšlení. S tím vyvstává problém, jak najít zaměstnance, kteří by výše zmíněné splňovali. V dnešní době je již klasickou metodou využívat internet a hledat novou pracovní sílu pomocí tohoto media. Kromě tradičních portálů, jako jsou jobs.cz a práce.cz si drží vysokou popularitu sociální sítě (o tomto tématu jsme se rozepsali v článku „Sociální sítě jako současný fenomén při náboru zaměstnanců“). Většině zaměstnavatelů se při otázce, jak najít zaměstnance pomocí social network vybaví jako první LinkedIn, ale ten má své nevýhody v omezeném počtu lidí a struktuře pracovníků, která odpovídá spíše vzdělanějším lidem. Vhodnou alternativou je Facebook, který používá 5,2 milionu uživatelů.

 

Jak funguje hledání lidí na Facebooku?

Vyzkoušejte tipy, jak najít zaměstnance na Facebooku

Facebook se v rámci své expanze netají ambicí stát se zprostředkovatelem pracovních příležitostí. V této souvislosti spustil funkci Pracovní nabídky. Zatím se stále jedná relativně o novinku, takže nezoufejte, pakliže ji aktuálně nenajdete. Facebook ji brzy zpřístupní plošně. Nejjednodušším způsobem, jak najít zaměstnance na této sociální síti je následující postup. Přejděte na facebookovou stránku vaší firmy a tam, kde běžně přidáváte příspěvky, naleznete v pravém rohu volbu „práce“. Dostanete se k jednoduchému formuláři, který vyplníte a jednoduše pracovní nabídku zveřejníte. Zde je na místě zdůraznit, abyste při postupu zadali mail pro přijímání žádostí, neboť pokud mail nezadáte, nové žádosti se vám budou zobrazovat jen v upozorněních na Facebooku. To je nepraktické zejména v případě, kdy denně svůj firemní profil nekontrolujete. Nevýhodou této metody, jak najít zaměstnance, je absence cílení na požadovanou skupinu.


Absence cílení je bohužel to, co nové funkci bere vítr z plachet. Lze to ale i jinak a to klasickou reklamou na Facebooku. Nechte si od grafika vyrobit pěkný banner a nastavte reklamu za účelem návštěvnosti. Potenciální zaměstnance pak voďte na vaši vlastní náborovou stránku na webu. Tímto stylem oslovíte možné uchazeče na základě zájmů, pohlaví či věku.


Ve skutečnosti je pak nejefektivnější cestou, jak najít zaměstnance prostřednictvím této sociální sítě, kombinovat oba způsoby, tedy klasickou reklamu a zveřejnění inzerátu v Pracovních nabídkách.


Mohlo by vás zajímat:

bottom of page