top of page

Portály na hledání zaměstnanců

Každý HR specialista ví, jak je obtížné v dnešní době nalézt kvalitní zaměstnance. Volných pracovních sil je na trhu nedostatek a firmy musí hledat nové cesty, jak budoucí kolegy nalákat. Protože se jedná o stále aktuální téma, zpracovali jsme ho v našem článku “6 tipů, jak získat zaměstnance”. Nejde však jen o to kvalitní zaměstnance nalákat, nýbrž znát i metody, kde volné pracovníky hledat. Stálicí v tomto oboru jsou portály na hledání zaměstnanců. V současnosti si již naprostá většina personalistů neumí představit, že by pracovní inzerát neinzerovala na portálech hledajících zaměstnance.

 

Na co se zaměřit

Portály na hledání zaměstnanců

Chcete-li, aby Váš pracovní inzerát byl doopravdy úspěšný, první, co by Vás u portálu na hledání zaměstnance mělo zajímat, je návštěvnost. Právě počty lidí, kteří denně procházejí inzeráty práce, by měly být jedním z hlavních vodítek při výběru pracovního portálu. U placených portálů se pohybuje návštěvnost kolem 2 000 - 14 000 uchazečů o zaměstnání za den. To už je solidní vzorek, ze kterého se dá generovat několik desítek zájemců o Vaše pracovní místo, samozřejmě v závislosti na specifikaci a obtížnost pozice. Inzerujete-li pracovní nabídku na těchto portálech, obvykle reagují kandidáti velice rychle a zasílají motivační dopisy a životopisy na Váš email. Není výjimkou, že třeba na administrativní pozice se hlásí až 80 zájemců.


Jak to funguje v praxi


Portály na hledání zaměstnanců nejčastěji vystaví pracovní inzerát na dobu 30 - 60 dnů. Je však nutné počítat s tím, že každý provozovatel má podmínky stanovené jinak a Vy musíte chvíli pátrat, abyste našli nejvhodnější variantu. Kromě samotného zveřejnění náborového inzerátu nabízí většina portálů další služby, jako je například zaslání pracovní nabídky uživatelům na email jako upozornění na nabídku. Mezi další oblíbené služby patří topování inzerátu, zveřejnění loga Vaší firmy ve výpisu i detailu pracovní nabídky apod.


Cena


Cena za publikaci pracovního inzerátu je silně individuální a hodně závisí na tom, pro jaký portál na hledání zaměstnanců se rozhodnete. Můžete využít inzerci zdarma, jinak obvykle platí přímá úměra. Čím je portál známější a navštěvovanější, tím vyšší částku si účtuje. V praxi tak můžete zaplatit několik stokorun, avšak také desítky tisíc korun. Konečnou cenu ovlivňuje řada faktorů. Roli hraje konkrétní portál a jeho návštěvnost, doba zveřejnění pracovního inzerátu, nabízené dodatkové služby atd.


Nejznámější portály na hledání zaměstnanců


Jobs.cz


Asi nejznámější poskytovatel mezi pracovními portály. Na trhu působí přes 25 let a v současnosti eviduje 300 000 uchazečů o zaměstnání ročně. Jeho provozovatel, společnost LMC, stojí i za úspěšnými stránkami Prace.cz nebo za populárním Atmoskopem, kde hodnotí zaměstnavatele současní i bývalí zaměstnanci.


Indeed.com


Jedná se o webové stránky s celosvětovou působností včetně České republiky. Společnost, která má své sídlo v americkém Austinu, spustila svůj pracovní portál v listopadu 2004. Od té doby využila jejich služeb řada známých zaměstnavatelů, přičemž mezi ty nejznámější patří například České dráhy, T-Mobile, Česká pošta, Metrostav, McDonald´s, Amazon nebo DHL.


Workmarket.eu


Stejně jako indeed má i workmarket mezinárodní přesah. Zaměřuje se na vyhledávání a nábor zaměstnanců v celé Evropě. Díky tomu není problém obsadit volnou pracovní pozici specialisty z různých zemí starého kontinentu. Inzerenty jistě potěší i fakt, že registrace na stránkách je zdarma.


Nezapomeňte na LinkedIn


Ačkoliv LinkedIn nepatří mezi klasické portály na hledání zaměstnanců, i zde můžete nalézt budoucího kolegu do svého týmu. Na této profesní síti se koncentruje řada odborníků, a proto je to výborný prostředek pro hledání nových pracovníků. Nespornou výhodou je, že takový nábor můžete provádět v základu zcela zdarma. Jedinou podmínkou je, aby byli účastníci na LinkedIn aktivní. Dobrou možností je využít klíčová slova. Pakliže hledáte zaměstnance na vyšší pozice, zadejte například CEO, jednatel, manažer apod. Klíčová slova samozřejmě můžete použít i na méně kvalifikovaná místa.


Mohlo by vás zajímat:

bottom of page